Tuesday, August 24, 2010

facebook dan kanak2 sekolah

Apa yang anda semua rasa bila anak atau anak murid anda yang masih di bangku sekolah rendah berbual tentang facebook? bercerita tentang aktiviti yang dilakukan di dalam facebook.. betapa ramainya kawan yang dia ada, betapa byk games yang dia ikuti..


Adakah anda rasa facebook sesuai untuk mereka?
Adakah mereka benar- benar memahami kepentingan facebook?
Adakah anda percaya ada dikebanyakan mereka yang sanggup ponteng semata - mata hendak ke cyber cafe demi facebook ?
Patutkah kita rasa bangga bila anak atau anak murid kita sudah menguasai atau sekurang2nya mempunyai akaun facebook?
tepuk dada tanya selera.............

4 comments:

SCULLY said...

aku memang tak berlaga hangin betul ngan budak2 yang tak berapa nak sedar diri nih..buat fb macam buat homework...dok ngadap fb tanpa sedar keje sekolah bertimbun. dah la guna bahasa apa2 ntah.. siap caci maki lagi..tu yang aku tak add budak sklh aku

Aku_lah_Fadz said...

tu la.. sbbnya yg aku tgk skrg ni budak2 malas bljar tp fb rajin n advance

Anonymous said...

facebook oh facebook.....boleh klu diorng boleh control n bahagi masa yg paling penting homework mesti beres klu tidak mmg kn face on the book hehhehehe br betul2 facebook....

Aku_lah_Fadz said...

haha. u're totaaly right